bridge-2145846_1920

Akcja – komunikacja – kooperacja!

Zapraszamy rodziców, dzieci i młodzież do udziału w zajęciach rozwijających kompetencje personalne i społeczne.

Zajęcia prowadzone metodą gier dydaktyczno-terapeutycznych, podczas których dzieci mają okazję w bezpiecznych warunkach trenować kompetencje personalne i społeczne, m.in.:

  • asertywność,
  • podejmowanie racjonalnych decyzji,
  • okazywanie szacunku rozmówcom,
  • aktywne słuchanie,
  • argumentowanie swoich przekonań,
  • przyjmowanie perspektywy rozmówcy,
  • umiejętność proszenia o pomoc;
  • wchodzenie w nowe środowisko,
  • nawiązywanie nowych znajomości,
  • rozwiązywanie konfliktów i negocjacje;
  • odnajdywanie się w złożonych sytuacjach społecznych,
  • krytyczne selekcjonowanie informacji dostępnych w Internecie.

Konwencja gry osadzonej w fikcyjnym świecie, sprzyja otwarciu się dzieci i młodzieży. Pozwala na samodzielne poszukiwanie rozwiązań, testowanie konsekwencji ich zastosowania w bezpiecznych warunkach, daje przestrzeń do kreatywności, poszukiwania siebie, uczy współpracy w grupie.

Pewne odrealnienie sprawia, że młodzi ludzie na swoje problemy mogą spojrzeć z innej perspektywy, a następnie wytrenowane umiejętności stopniowo zacząć wykorzystywać w prawdziwym życiu. Po zakończeniu każdego etapu gry będziemy wspólnie zastanawiać się, czy i kiedy dany problem pojawia się w naszym życiu oraz jak rozwiązania zastosowane w grze można przenieść do naszej rzeczywistości.

Tu każdy wygrywa!
Gry są konstruowane w oparciu o mechanizm win-win, są to gry kooperacyjne, a nie rywalizacyjne, dzięki czemu dziecko ma okazję podnieść poziom poczucia własnej wartości.

Dla kogo? Dla dzieci:

  • nieśmiałych, wycofanych;
  • o wysokim poziomie wrażliwości;
  • podatnych na wpływy rówieśnicze;
  • mających trudność z wyrażeniem swojego zdania i jego obroną w grupie;
  • z obniżonym poczuciem własnej wartości, np, z powodu niepowodzeń szkolnych;
  • z łagodnymi i umiarkowanymi trudnościami wychowawczymi.

Istnieje możliwość zorganizowania grup równoległych dla rodziców dzieci biorących udział w zajęciach.
Warsztaty będą korespondowały pod względem treści z zagadnieniami, nad którymi będziemy w danej chwili pracować z młodymi uczestnikami. Serdecznie zachęcamy do wybrania tego wariantu terapii. Równoczesna praca rodzica nad umiejętnościami wychowawczymi w kontekście problemów, nad którymi pracuje dziecko, daje dużo lepsze efekty.
Stawiamy na praktykę!
Dlatego warsztaty rodzicielskie będą obfitować w case study rozwiązywane pod okiem psychologa. 

Zajęcia będą odbywać się w podziale na grupy wiekowe:

  • 10-11 lat – gra zaaranżowana w konwencji fantastyki z wykorzystaniem scenariuszy autorskich oraz inspirowanych baśniami, np. “Opowieści z Narnii”
  • 12-13 lat gra zaaranżowana w konwencji fantastyki z wykorzystaniem autorskich scenariuszy oraz inspirowanych powieścią “Hobbit, czyli tam i z powrotem”
  • 14-15 lat gra zaaranżowana w konwencji fabuły dramatyczno-kryminalnej z wykorzystaniem autorskich scenariuszy oraz inspirowanych filmami: “Stowarzyszenie umarłych poetów”, wybrane odcinki serialu “Czarne lustro” oraz np. kryminałami dla młodzieży autorstwa Martina Widmarka.
  • W razie potrzeby możemy stworzyć grupę wyłącznie dla dziewcząt, które mają trudności z odnalezieniem się w złożonych sytuacjach społecznych ze względu na wkroczenie w okres dojrzewania, w konwencji np. “Ani z Zielonego Wzgórza”.

Grupy maksymalnie 15 osobowe. Pierwszy cykl: 3 miesiące (12 spotkań),
planowany start: 16.03.2019 r.
Cena 100zł/miesiąc/os. W przypadku terapii równoległej rodzic-dziecko – 180zł.

Data spotkania informacyjnego będzie podana wkrótce. Zapisy prowadzimy w poradni oraz przez e-mail – wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego (do pobrania tutaj w wersji edytowalnej oraz pdf ). Wypełnienie i przesłanie formularza jest wstępną deklaracją do udziału w zajęciach. Formularz mogą Państwo wypełnić elektronicznie i wysłać e-mailem bez podpisu. Ostateczne potwierdzenie deklaracji, podpisanie formularza zgłoszeniowego oraz podpisanie umowy nastąpi na spotkaniu organizacyjnym na około tydzień przed rozpoczęciem zajęć. Formularze dzieci, które nie rozpoczną uczestnictwa w zajęciach, zostaną zniszczone w sposób zapewniający bezpieczeństwo danych osobowych. Informacja w formie plakatu do pobrania tutaj. 

Prowadzące:

  • grupy dziecięce i młodzieżowe – mgr Ilona Baczewska, pedagog, spec. terapii pedagogicznej, zafascynowana edukacją i terapią w działaniu- praca magisterska oparta o badania w działaniu i dydaktykę za pomocą gier. Na co dzień pracuje w szkole oraz Niepublicznej Poradni P-P Pro Edu w Łomży.
  • warsztaty umiejętności wychowawczych  – mgr Ewelina Konert, psycholog z doświadczeniem w pracy z dziećmi i rodzicami; na co dzień pracująca w poradni p-p oraz poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży; zainteresowania: systemowa terapia rodzin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *